13/10/09

Microhistoria


Os socios e socias da Asociación O Faiado 2 son historia viva desta terra. Aí van algúns retallos:

Papá fixera a guerra de Melilla cos moros. Que dicía que a Franco o querían moi mal que por iso iba sempre de paisano. Despois axudárono na guerra de aquí, que lles decían aos moros que se morrían en España volvían nacer alá en África.
Os abuelos toparan un tesouro alá arriba; era un pote aberto por riba cheo de ouro, baixárono a casa, pero mentres foron dar aviso non quedara ninguén na casa e roubárano. Dixeran daquela que caíra unha maldición sobre a nosa casa. E non foi broma que días despois ardeu a palleira e case arde a casa toda, e morreu dentro queimado un borracho que entrara a durmir. Si hom, iso recórdao todo o mundo.
Eu quixen ir a Venezuela que tiña dúas irmás alá e fun co meu home, no ano 73, pero claro, eran dous barcos gemelos e un foi para Caracas e o noso para Costa de Marfil alí estuvemos tres meses. Habíache un millo alí crecido e unha terra rubia boísima, se chovía, chovía a cachón. As mulleres non lles deixaban andar por aí, así que eu me puña de cando en vez os pantalóns do home e iba dar unha volta por aí, hasta o meu home me encarghaba tabaco e todo.
A lápida romana de Rianxo, que se atopou nos anos 20, marchou a Pontevedra por intermediación de Castelao, que era colega de Casto Sampedro. Levárona en carro de bois a Padrón e de alí en tren a Pontevedra.

Fotografia: Socias do Faiado 2 diante da boca dunha mina de estaño e wolfram en Boiro.

No hay comentarios: