11/11/10

La historia y la amenaza del olvido


Ver para crer. Xa sabedes que se atoparon restos dun esqueleto galaicorromano no casco vello de Rianxo. A Voz de Galicia, edición Barbanza leva feito un seguimento exhaustivo deste achádego. A última nova critica duramente a decisión da Direción Xeral de Patrimonio de tapar o atopado para preservalo en in situ, nestes termos:

Patrimonio ha dado su veredicto y no parece que a estas alturas haya nadie dispuesto a evitarlo, al menos ninguna de las Administraciones con competencia en este asunto. Dice la Xunta que los restos romanos hallados en Rianxo, y que datan de entre los siglos III y V después de Cristo, podrán conservase in situ una vez protegidos convenientemente y enterrados bajo el suelo de la vivienda en la que aparecieron, una decisión que muchos en la villa de Castelao no acaban de entender teniendo en cuenta la importancia que los expertos dan al descubrimiento y a sabiendas de que existe la alternativa de retirar las estructuras encontradas y dejarlas a buen recaudo en un museo, con lo que se evitaría, al menos, que ese trozo de la historia rianxeira acabase olvidada bajo una placa de cemento. [...]

Sin embargo, parece que el interés también es mínimo, lo que lleva a más de uno a preguntarse para qué demonios sirve Patrimonio si no garantiza que se preserve un descubrimiento arqueológico como el de Rianxo. Se trata además de un departamento que no cuenta con demasiadas simpatías entre los ciudadanos que se ven sometidos a sus directrices a la hora de rehabilitar sus viviendas y que se cuestionan si a la Administración solo le preocupará que las casas del casco viejo rianxeiro estén todas pintadas de color blanco.

Aquí tedes a un militante xornalismo por parte da Edición Barbanza, o mesmo xornalismo que non dixo aínda nada a día de hoxe sobre o lamentable estado de Neixón e a desfeita que se fixo alí. Por que este trato tan diferente dos dous casos? Sinxelamente porque o amigo arqueólogo do CAB Víctor Barbeito Pose ten moito que ver coa intervención de Rianxo (de feito as novas de prensa aparecen na sección Novas do Centro, el mesmo tenta que os restos vaia ao CAB, etc...). O problema é que tamén el é o responsable da desfeita de Neixón e, aquí, que saibamos, este xornalismo tan concienciado e responsable aínda non dixo nin pío. Profesional, moi profesional.

Fotografía: escavacións na necrópole galaicorromana d'A Lanzada nos anos 60, (Arquivo do Museo de Pontevedra).