23/9/09

Santiago 1909


Até o 18 de outubro podedes visitar a exposición que conmemora o centenario da Exposición Rexional Galega de 1909 no Colexio de Fonseca en Santiago de Compostela. A Arqueoloxía decimonónica anticuarista estivera presente nesa exhibición. O coengo da catedral de Santiago, o carlista acérrimo López Ferreiro, deixara escrito en Arqueología Sagrada (obra de leitura obrigada nos Seminarios de toda España):

Arqueología es aquella rama de la Historia, que estudia, examina y describe los antiguos productos no sólo de las Bellas Artes propiamente dichas, sino también los de la Industria en lo que puedan tener de artístico. Así, por más que el objeto primario de la Arqueología sean las obras arquitectónicas, esculturales, pictóricas y musicales, que son las que pertencen a las Artes antonomásticamente llamadas Bellas, caen, sin embargo, también dentro de su esfera, los productos de la Glíptica, del Mobiliario, de la Indumentaria, de la Numismática, de la Paleografía, de la Epigrafía, y de la Heráldica.

Este enfoque foi o que aplicou López Ferreiro como responsable da Sección Arqueológica da Exposición regional de Santiago de Compostela, da que se celebran agora 100 anos. Grazas á colaboración con outros tradicionalistas católicos como Blanco Cicerón, quen contaba coa meirande colección privada existente no país, os composteláns e as compostelás da época puideron ver pezas arqueolóxicas procedentes de toda Galicia.

No hay comentarios: